Vomar Nobelweg moet blijven!

Cross-mediale campagne op maat voor de Vomar Actie aan de Nobelweg in Amsterdam.

Image Image
VOMAR
  • Vormar Nobelweg te Amsterdam
Date
  • Zomer 2023
Onze diensten
  • Aftermovie
  • Local heroes campagne
  • Video en foto content productie
  • Mars georganiseerd met lokale bewoners en medewerkers
  • Videobooth voor video-berichten
  • Digitale petitie + ondertekening via iPad
  • Website + data collectie

DOELSTELLING

De Vomar moest december 2023 haar deuren sluiten van de gemeente.
De vraag aan ons was of we een campagne konden maken die de betrokkenheid van de supermarkt met de buurt kon laten zien en een petitie opstarten die de vomar bij de gemeente kon inleveren.

Zo maakten wij een volledig plan:

  • Interviews met local heroes
  • bestickering en zichtbaar maken van de local heroes
  • elke week langs de deuren om posters en flyers op te laten hangen in de ruiten van bewoners
  • Signjugglers wekelijks bij de entree om mensen de petitie te laten tekenen
  • Ipad met petitie in de winkel
  • Videobooth waar mensen hun eigen boodschap konden inspreken wat hun relatie met de vomar was en waarom deze moet blijven.
  • Vomars, de straten op met een brassband, klanten, signjugglers en een videoteam.
    We hebben de hele buurt wakker geschud en geattendeerd op de dringende verandering die eraan zou komen als het aan de gemeente lag.
  • Spoken word die speciaal voor de winkel is gemaakt, deze is ook gepubliceerd op uithangborden en verwerkt in de video
  • Brunch in de winkel, de betreffende ambtenaar en medewerkers van de gemeente zouden bij een buurtbrunch worden uitgenodigd.
    Lokale bewoners zouden dan het eten maken van de spullen van de vomar.
  • Koffiekorner in de winkel waar mensen samen konden komen en even kunnen zitten.
  • Petitiewebsite gemaakt met de verhalen van local heroes en een korte uitleg
  • 60 seconde aftermovie gemaakt om te verspreiden op social media

Uiteindelijk hebben we: 2333 Handtekeningen opgehaald en ruim 500 videoboodschappen.
De flyers hingen overal in de buurt bij bewoners in de ruiten en we kregen veel steun van klanten.

"Wij creëren ervaringen, die wij zelf zouden willen meemaken."

Kelian Cieslak
Videobooth voor video berichten
Dag van de actie
Onze DJ booth + signjugglers
Het proces achter het idee.

Om de klanten en medewerkers een stem te geven hebben we de winkel en vaste klanten gevraagd of we ze mochten interviewen. Op deze manier hebben we laten zien dat er een grote behoefte aan de winkel op de nobelweg is. Vanuit deze interviews zijn er “local heroes” gemaakt. De local heroes zijn de alledaagse helden die bij de Vomar komen om de boodschappen te doen, de top werknemers die iedere dag klaar staan voor alle mensen en de direct omgeving die een mooie plek maakt van de buurt.

De stem van deze mensen werd gehoord dankzij een lokale marketing campagne in de vorm van posters. De posters met de verhalen van deze local heroes zijn in de omgeving verspreid om hun verhaal kenbaar te maken.

PLAY ME!

May the experience be with you.

Masters of experience
  • Share:
Master of Experience. © 2022. All rights reserved.
All other copyrights and trademarks are the property of their respective owners.

Samenwerken? Graag!

Geef ons vage doelen en ideeën,
dan zorgen wij voor een pitch op maat!

Locatie Amsterdam

Limmerick 56
1046 BH Amsterdam
NEDERLAND

hello@mastersofexperience.nl

+31 6 19923048

Locatie Eindhoven

Geldropseweg 59C
5611 SC Eindhoven
NEDERLAND

design@mastersofexperience.nl

+31 6 20 51 86 76

The ultimate experience

©2022 Masters of Experience
contact-section